STILIUS    2008 01 24
Aukštoji mada
Aukštoji mada
1


Goda Bandzaitė redakcija@posh.lt
2007m. spalio mėn. 24d. 14:15

Hugo Boss, didžiausi ir bene garsiausi mados namai Vokietijoje, yra vieni iš lyderių pasaulyje. Tačiau, ar teko girdėti, kad visų nekenčiami fašistai kažkada puošdavosi "Hugo Boss" sukurtomis uniformomis?

Antrasis pasaulinis karas

1923 - iais pokarinė Vokietija smarkiai kentėjo nuo bedarbystės ir infliacijos. Kamuojamas skurdo ir sunkaus gyvenimo ponas Hugo Boss Metzingeme, mažame miestelyje prie Štutgarto atidarė savo siuvyklėlę. Hugo siūdavo darbo drabužius pramoninei veiklai, lietpalčius. Jo siuvykla tapo lankoma aplinkinių fabrikų darbuotojų vyrų. Per keletą metų siuvykla tapo fabriku.

Istorija ilgai buvo nebyli ir slėpė Hugo Boss nuodėmes. Prieš pat 75 - ąsias kompanijos gyvavimo metines, Austrijos dienraštis atskleidė itin skandalingą informaciją. Jie rado slaptas fašistų banko sąskaitas, bei Hugo vardą jose. Tai sukėlė tikrą kultūrinį šoką. Istorikai išsiaiškino, kad Hugo gamino ir tiekė uniformas nacionalsocialistams. Jas gamindavo koncentracijos lagerių gyventojai Lenkijoje ir Šveicarijoje. Kompanijai teko nusisamdyti istoriką, kuris išsiaiškintų visą senąją siuvėjo istoriją. 1999 - aisiais kompanija išmokėjo kompensacijas likusiems gyviems uniformų siuvėjams.

Du broliai

Kartu su Hugo mirė ir jo verslas. Tačiau jo anūkai, broliai Uwe ir Jochenas, kompaniją atgaivino (praėjus devyniolikai metų po jo mirties) ir nukreipė teisinga kryptimi. Į vokiečių rinką broliai veržėsi su vyriškais kostiumais. Tiesiog svajonių komanda - Jochenas, jaunesnysis brolis, turėjo puikią nuojautą paklausiems modeliams, vyresnėliui Uwei puikiai sekėsi reklaminės strategijos.

Kai Hugo Boss įsiveržė į rinką, 1960 - aisiais, kaip tik Vokietijos ekonominio šuolio metu, jiems sekėsi puikiai. Reikėjo didinti gamybinius mąstus, modernizuoti sistemas, nes paklausa buvo labai didelė. Gaila, kad ekonominis šuolis truko neilgai. Pirkėjų srautui ėmus slūgti reikėjo kažko naujo.
Uwe ir Jochenas nebijojo naujovių - pradėjo gaminti rudus, mėlynus, žalius ir juodus kostiumus vyrams. Geros kokybės, nebrangūs, jaunatviški kostiumai patiko daugeliui. Konkurentai pradėjo kopijuoti brolių darbus.

1970 - aisiais "Hugo Boss" pristatė naujas kostiumų linijas, pagamintas iš aukštos kokybės medžiagų, labai lengvus, madingų spalvų bei dizaino drabužius. Po ilgo sunkių, storų ir nelanksčių kostiumų monopolio, tai buvo tarsi atgaiva vokiečių pirkėjams. Kainos su paklausa ėmė kilti. Tuo pat metu jie pirmieji išvežė kostiumus iš Vokietijos.

Pinigų buvo vis daugiau, broliai ėmė brautis į kitų šalių rinkas.

Aukštos kokybės vyriški kostiumai iš medvilnės, šilko, veltinio, įdomaus dizaino kartu su masine reklamos kampanija ir protingu produktų išdėstymu tapo itin mėgstami jaunųjų "dendžių", 8-o dešimtmečio verslininkų. Vakarų Europos rinka priėmė "Boss" taip pat kaip vokiečiai.

Broliams Europos buvo per mažai. Buvo žengtas drąsus ir didelis žingsnis per Atlantą. Valstijose jų niekas nelaukė, ir prieš atidarant pirmąją parduotuvę, atsiliepimai buvo tiktai skeptiški. Tačiau kostiumams patekus į parduotuves - amerikiečiai nuomonę pakeitė. Abiejose Atlanto pusėse savimi pasitikintys vyrai dėvėjo "Boss" kostiumus.

Reklaminėms akcijoms buvo pakviestas Silvestras Stalonė, garsus atletas, penkiskart Wimbledon'o čempionas Bjornas Borgas bei gražieji policininkai iš „Majamio karščio". „Boss' o" kostiumai tapo tarsi jauno, stipraus, gražaus ir turtingo vyro vizitine kortele.

1980 - aisiais broliai pradėjo rūpintis jaunesniaisiais pirkėjais. Negalintiems įpirkti nuo 400-ų dolerių iki 500-ų dolerių kainuojančių kostiumų, kompanija pradėjo gaminti kasdieninę aprangą kaip megztiniai ir sportiniai švarkeliai.

Tada buvo pasiektas 100 milijonų markių pelnas. "Boss" tuo metu buvo vertas daugiau nei visi likę Vokietijos drabužių siuvėjai kartu sudėjus. Uwe ir Jochenas, pavargę nuo įtempto gyvenimo, verslą pardavė, tačiau vis dar dirbo firmos konsultantais.
1991 - aisiais "Boss" savininku tapo Italijos mados namai "Marzoto". Po kelių metų broliai atidarę dvi nedideles parduotuves Vokietijoje pasitraukia iš firmos valdymo.

Žaibo taktika

Pasitraukus broliams "Boss'o" pardavimai bei kainos nepaliaujamai krito. Pirkėjai nebenorėjo mokėti tiek daug. Reikėjo reformų - keitėsi žmonija, keitėsi vertybės, turėjo keistis ir rinka. "Dendžių" erą keitė kita - vertybės tapo šeima, komanda, dvasia.

Naujasis rinkodaros vadovas Litmannas ėmėsi drąsių ir kardinalių permainų, ir iškėlė įmonę atgal į buvusias aukštumas per rekordinį laiką.

Pirmiausia įmonė buvo pervadinta į "Hugo Boss" (norėta sušvelninti "bosiškąjį" įvaizdį), ir įkurtos dar dvi linijos. Littmannas norėjo išplėsti klientų ratą. Todėl buvo įkurtos dar dvi linijos. Jis griežtai atskyrė šias linijas, jomis buvo prekiaujama skirtingose parduotuvėse, reklama rūpinosi skirtingos grupės specialistai. Litermanas nenorėjo, kad "Hugo Boss" prarastų buvusią prabangą.

1993 - iais, išgirdusi naujas idėjas, komanda turėjo pritaikyti jas rinkoje per tris mėnesius. Naujosios linijos: "Hugo" - skirta jauniems profesionalams, nepriklausomiems ir galvojantiems, kaip jie nori atrodyti, "Baldessarini" - pavadinta pagal firmos dizainerį. Ši linija skirta įtakingiems firmų vadovams, norintiems atrodyti prabangiai ir kiek ekstravagantiškai, "Boss Hugo Boss" - klasikiniai vyriški kostiumai ).

Greitai linijos buvo papildytos - " Boss Golf", "Boss Sport" ir "Boss Black Label".

Litmanas perkėlė didžiąją gamybos dalį į Rytų Europą, kur gamybos išlaidos sumažėjo visu 80%. Aišku, aukštos kokybės kostiumams siūti reikia tikrų specialistų, todėl meistrai vykdė apmokymus Čekijoje, Slovakijoje ir Ruminijoje. Tačiau pagrindinių, svarbiausiųjų siuvimo darbų, vokiečiai niekam nepatikėjo (pavyzdžiui rankoves prisiūdavo prie švarko).

Baldesarrini Era

Pasitraukus Litermanui kompanija savo rūbų linijas toliau sėkmingai plėtė - atsirado apatiniai rūbai, kvepalai, marškiniai, kaklaraiščiai. Aišku, kaip ir anksčiau, senieji gerieji "Hugo Boss" kostiumai nešė 90%pelną,

Baldessarinis, naujasis marketingo vadovas, siekė "Hugo Boss" padaryti geriausiu pirkėjo draugu. Parduotuvės buvo įsteigtos 92 pasaulio šalyse. 2000 - aisiais jas papildė dar 130 naujų parduotuvių visame pasaulyje.

2001 - aisiais Niujorko penktojoje aveniu buvo atidaryta didžiausia "Hugo Boss" parduotuvė - 23000 kvadratinių metrų, keturių aukštų - joje galima gauti visko, ką tik šie mados namai siūlo.
Mados namai tęsė filmų bei įžymybių rėmimą. "Hugo Boss" rėmė " Mirtiną ginklą", "Godzilą". Nuo 1984-ųjų kompanija remia Formulės Mercedes lenktynininkus ir keletą golfo žvaigždžių. Moters liniją reklamavo "Čarlio Angelai".

2001 gruodį, Baldessarini paskelbė, kad atsistatydina nuo kasdieninių verslo operacijų vykdymo, ir lieka tik patarėjo pareigose. Baldesarinis, padvigubinęs pardavimus Frankfurte ir padidinęs pelną nuo 18 iki 22-ų procentų, teigia: " Mes svajones paverčiame realybe, o realybę praturtiname elegancija ir grožiu. Tai mūsų svarbiausia užduotis."

Parengta pagal užsienio spaudą

spausdinti
DIZAINAS
AUTO
AKSESUARAI
TECH
KELIONĖS
MUZIKA

Naujausios galerijos:

blog comments powered by Disqus



















BLOGAS

STRAIPSNIŲ
ARCHYVAS
« Lapkritis, 2014 »
P A T K P Š S
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30